Persoonlijke ondernemersverhalen bij het Webhelden Diner 2015

Nog maar een week geleden vond in het hoofdstedelijke Hotel de l’Europe het Webhelden Diner 2015 plaats. Meer dan 50 bestuurders en eigenaren van bedrijven als Bol.com, Coolblue, HEMA en Transavia brachten een informele en inspirerende avond met elkaar door en genoten van heerlijk eten, sterke presentaties en de intieme setting.

Alle Webhelden bij elkaar. Je ziet v.l.n.r. Bloomon, Loavies, Lesara, Beate Uhse, Albumprinter, Marlies Dekkers, Vente-Exclusive, Coolblue, Supertrash, Vitaminstore, Bol.com, Centralpoint, Create2Fit, Wehkamp, 9straatjesonline, Josh V, Fonq, M7S Mode, HEMA, Aaiko, Modemusthaves, Hipvoordeheb.nl, EndeIt, Travelbird, ACE Jewelers, Transavia, Proforto, Hornbach, Greetz, Qlim, Hello Fresh, Winkelstraat en Twitter.

Alle Webhelden bij elkaar. Je ziet v.l.n.r. Bloomon, Loavies, Lesara, Beate Uhse, Albumprinter, Marlies Dekkers, Vente-Exclusive, Coolblue, Supertrash, Vitaminstore, Bol.com, Centralpoint, Create2Fit, Wehkamp, 9straatjesonline, Josh V, Fonq, M&S Mode, HEMA, Aaiko, Modemusthaves, Hipvoordeheb.nl, EndeIt, Travelbird, ACE Jewelers, Transavia, Proforto, Hornbach, Greetz, Qlim, Hello Fresh, Winkelstraat en Twitter.

Beste opkomst ooit

De opkomst van de derde editie van het Webhelden Diner overtrof alle verwachtingen. Nog niet eerder waren er zoveel grote namen gedurende de hele duur van het e-commerce event aanwezig. Suzan Eikelenstam, initiator: “Wanneer je ondernemers en bestuurders van dit kaliber bij elkaar wilt brengen, moet je heel goed plannen, meerdere malen mailen en nabellen. Wat mij dit jaar aangenaam verraste, was dat ik niet meer zo hoefde te overtuigen. We verstuurden een save the date en de aanmeldingen kwamen direct binnen. Ook droegen gasten elkaar voor. Zo hebben we een zeer kwalitatieve gastenlijst kunnen samenstellen. Als je dan ook nog ruim onder de 20% no show uitkomt, en iedereen blijft van half zes ’s middags tot middernacht meedoen, dan is dat bijzonder positief. Het succes van de twee eerdere edities heeft hier zeker aan bijgedragen.”

De ontvangst van de derder editie van het Webhelden Diner, in de Promenade van het Hotel de l'Europe.

De ontvangst van de derde editie van het Webhelden Diner, in de Promenade van het Hotel de l’Europe.

Hubert Deitmers van EndeIt (en LOEY Awards) kwam ook even kijken en praatte gezellig bij met Harm van Hees van Transavia.

Hubert Deitmers van EndeIt (en LOEY Awards) kwam ook even kijken en praatte gezellig bij met Harm van Hees van Transavia.

Er is ook aandacht voor jonge ondernemers bij het Webhelden Diner. Links Fleur Kriegsman van Hipvoordeheb.nl en rechts Alon Ben Joseph van familiebedrijf ACE Jewelers. In het midden Webhelden-organisator Suzan Eikelenstam.

Er is ook aandacht voor jonge ondernemers bij het Webhelden Diner. Links Fleur Kriegsman van Hipvoordeheb.nl en rechts Alon Ben Joseph van familiebedrijf ACE Jewelers. In het midden Webhelden-organisator Suzan Eikelenstam.

Waardevol event

Opvallend is de toename in de aanwezigheid van internationale gasten. Roman Kirsch van het Duitse Lesara verraste de aanwezigen met een scoop over de uitbreiding van zijn bedrijf naar Nederland. De Belgische Peter Grypdonck, CEO van Vente-Exclusive, deelde zijn wel heel persoonlijke learnings en het verhaal achter de aankoop van Snapstore met het publiek. Wouter Blok, CMO bij Coolblue, vertelt waarom hij het bijzonder vond om bij het Webhelden Diner aanwezig te zijn: “Je bent hier uitsluitend met je peers, mensen die op hetzelfde niveau als jij met dezelfde soort beslissingen te maken hebben. Meestal ben je toch alleen in je eigen straat bezig en op zo’n avond kun je even uitzoomen en zie je weer meer. Dit is een zeer waardevol event.”

De 25-jarige Roman Kirsch kwam met nieuws: per 1 juni zou hij met zijn Lesara Nederland gaan veroveren. Waarvan akte.

De 25-jarige Roman Kirsch kwam met nieuws: per 1 juni zou hij met zijn Lesara Nederland gaan veroveren. Waarvan akte.

De zaal luistert ademloos toe en wordt opgezweept door Romans inspirerende jongensboeken-verhaal.

De zaal luistert ademloos toe en wordt opgezweept door Romans inspirerende jongensboeken-verhaal.

Suzanne Ekel van Twitter Benelux introduceert Peter Grypdonck, CEO van Vente-Exclusive. Peter deelt vervolgens de meest persoonlijke verhalen uit zijn indrukwekkende loopbaan bij onder andere eBay.

Suzanne Ekel van Twitter Benelux introduceert Peter Grypdonck, CEO van Vente-Exclusive. Peter deelt vervolgens de meest persoonlijke verhalen uit zijn indrukwekkende loopbaan bij onder andere eBay.

Wouter Blok is Chief Marketing Officer bij Coolblue en voor het eerst aanwezig bij het Webhelden Diner. Hierover zegt hij dat de avond zeer waardevol voor hem is geweest.

Wouter Blok is Chief Marketing Officer bij Coolblue en voor het eerst aanwezig bij het Webhelden Diner. Hierover zegt hij dat de avond zeer waardevol voor hem is geweest.

Exclusief, besloten en uniek

Suzan Eikelenstam: “Het Webhelden Diner in Amsterdam begon als een leuk feestje om het gelijknamige boek Webhelden te introduceren. En nu hebben we de derde alweer achter de rug en mogen we elk jaar op meer belangstelling rekenen. Ik ben niet van plan om het groter te maken, 50 tot 60 CEO’s en/of eigenaren vind ik chic en het werkt goed. Mijn gasten hebben inmiddels een sterk netwerk samen, waar zij veel uit weten te halen. Ze gaan met elkaar in zee, helpen elkaar aan goede mensen, aan posities en aan kennis. Dat is uniek en ik wil het zo houden. Dat het volledig organisch gegroeid is en het besloten karakter zorgen ervoor dat het Webhelden Diner een enorme gunfactor heeft. Ik wil niet naïef klinken, maar er is ook helemaal geen gevoel van onderlinge competitie. De Webhelden gunnen elkaar het beste. Ik heb alleen maar vrolijke gezichten gezien.”

Alle foto’s van het Webhelden Diner 2015 vind je hier. Was je er (weer) bij? Download dan hier je Webhelden portret van dit jaar.

Suzan opende het Webhelden Diner 2015 Amsterdam.

Suzan opende het Webhelden Diner 2015 Amsterdam.

Vanaf het eerste moment was het gezellig in de zaal. Dat blijkt elk jaar weer de kracht van het event.

Vanaf het eerste moment was het gezellig in de zaal. Dat blijkt elk jaar weer de kracht van het event.

Het eten moet uiteraard ook van de beste kwaliteit zijn, in het Hotel de l'Europe weten ze hoe het hoort.

Het eten moet uiteraard ook van de beste kwaliteit zijn, in het Hotel de l’Europe weten ze hoe het hoort.

Alle Webhelden aan de dis. Ben jij er volgend jaar ook bij? Geef jezelf en elkaar op via info@webshoppr.nl

Alle Webhelden aan de dis. Ben jij er volgend jaar ook bij? Geef jezelf en elkaar op via info@webshoppr.nl

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *