REVIEWS: Onze webwinkeliers scoren gemiddeld een 9!

Bied jij jouw klanten al de mogelijkheid om een review over je webwinkel achter te laten? Hiermee doe je hen, maar ook je bedrijf een groot plezier. Waarschijnlijk zit je al midden in (de voorbereidingen voor) de Grote Feestdagen Gekte en denk je ‘ik heb wel wat anders aan m’n hoofd’, maar dit is juist het moment om eens te bedenken wat klantbeoordelingen voor jouw webshop zouden kunnen opleveren.

Webshoppr opdrachtgever Annadee.nl (WooCommerce, klantbeoordelingen van KiYoh) benadert haar klanten op zeer persoonlijke wijze. Dit levert haar een gemiddeld cijfer van 9,4 op in de reviews. En nog veel meer, klanten sturen haar ook met liefde hun 'happy customer photos' op die worden gebruikt op de productpagina's! Well done Karin en team!

Webshoppr opdrachtgever Annadee.nl (WooCommerce, klantbeoordelingen van KiYoh) benadert haar klanten op zeer persoonlijke wijze. Dit levert haar een gemiddeld cijfer van 9,4 op in de reviews. En nog veel meer, klanten sturen haar ook met liefde hun ‘happy customer photos’ op die ook worden gebruikt op de productpagina’s! Well done Karin en team!

 

In onze boeken Internetgodinnen en Webhelden hebben we deze ‘trust generators’ voor webshops uitgebreid belicht. Ook bij onze trainingen en in strategietrajecten voor klanten is het een veelvuldig besproken topic.  En toch merken we dat webwinkelbeoordelingen lang niet bij al onze klanten top of mind zijn. En ook als jurylid bij de Nationale Thuiswinkel Awards zie ik veel inzendingen van webshops die geen klantreviews verzamelen. Zonde! Uiteraard is het een overweging, want waar kun je je resources (tijd, geld, effort) allemaal in steken? Maar schrijf het niet zomaar af, denk er in ieder geval over na.

 

Onze klant Ladyplusfashion.com weet als geen ander dat in hun segment (plussize kleding) de pasvorm van een item ontzettend belangrijk is. Voor volslanke dames met rondingen kan online winkelen uitpakken in een minidrama omdat het bestelde artikel vaak niet zo valt als op het fotomodel in de webwinkel. Wat biedt Ladyplusfashion.com dus: uitgebreide informatie over lichaamsvormen voor vollere vrouwen EN goudeerlijke beoordelingen van curvy ladies die andere volslanke vrouwen zo op het juiste been zetten bij het webwinkelen.

Onze klant Ladyplusfashion.com weet als geen ander dat in hun segment (plussize kleding) de pasvorm van een item ontzettend belangrijk is. Voor volslanke dames met rondingen kan online winkelen uitpakken in een minidrama omdat het bestelde artikel vaak niet zo valt als op het fotomodel in de webwinkel. Wat biedt Ladyplusfashion.com dus: uitgebreide informatie over lichaamsvormen voor vollere vrouwen EN goudeerlijke beoordelingen van curvy ladies die andere volslanke vrouwen zo op het juiste been zetten bij het webwinkelen.

En dit levert Ladyplusfashion.com eigenaresse Meriam dan ook een dikke 9,5 op.

En dit levert Ladyplusfashion.com eigenaresse Meriam dan ook een dikke 9,5 op.

 

Even terug naar de Sinterkerst-hausse. In de komende weken kun je meer bestellingen verwachten. Meer retouren, meer klantcontact. En juist dan kun je dus ook: meer klantreviews verzamelen, door de extra reviews een beter beeld krijgen van hoe jouw performance volgens je klanten is (in een superdrukke periode), en meer vertrouwen bij meer klanten creëren.

Maar hoe pak je het dan aan, welke opties zijn er? Mogelijk ben je al bekend met partijen als eKomi, Kiyoh Trustpilot en The Feedback Company. Je zou kunnen partneren met één van hen. Zij mailen jouw klant met een keurig verzoek om een review. Je klant vult een kort vragenlijstje in en geeft een cijfer. Dit gaat allemaal automatisch en je hebt er weinig omkijken naar. Er is uiteraard een feedbacksysteem, zodat je op reviews kunt reageren en bij een negatieve review een oplossingstraject kunt opstarten. Voordelen: deze bedrijven zijn onafhankelijk en de reviews worden op kwaliteit en echtheid gecheckt, je krijgt dus een realistisch beeld van je eigen performance door de ogen van je klanten. En erg belangrijk: Google neemt de beoordelingen mee in haar zoekresultaten, er staat letterlijk een aantal sterren achter je naam in Google waardoor er – al op het moment dat je potentiële klant nog zit te Googlen – direct vertrouwen in jouw webshop wordt gecreëerd. Ook in Google Adwords kun je rekenen op een verhoogde doorklikratio.

 

Schermafbeelding 2015-11-10 om 11.33.30

Webshoppr werkt veel voor fashion webshops en die vinden de widgets van partijen als Kiyoh en Trustpilot niet altijd even mooi stroken met hun design. Onze klant JOSHV.com lost het op door op hun prachtige homepage alleen een subtiel linkje naar de reviewsite te plaatsen. Wel zie je dat zij een mooie 8,7 scoren.

JOSHV.com is eveneens aangesloten bij Thuiswinkel.org en draagt het keurmerk.

JOSHV.com is eveneens aangesloten bij Thuiswinkel.org en draagt het keurmerk.

 

Thuiswinkel.org en Kiyoh hebben een samenwerking waarbij je een lager maandelijks tarief betaalt voor de diensten van Kiyoh. Ook kun je bij een eventuele overstap de opgebouwde reviews meenemen en opnieuw online zetten bij een andere partij. Zo raak je dus niet je reviews en de daarbij behorende resultaten in Google kwijt. Lees meer over de mogelijkheden op de site van Thuiswinkel.org.

 

Ook opdrachtgever Hipvoordeheb.nl (Magento) heeft gekozen voor Kiyoh, maar zonder een samenwerking met Thuiswinkel.org. Er zijn dus legio aanbieders en mogelijkheden voor iedere webwinkelier om klantbeoordelingen aan te gaan bieden. Hipvoordeheb.nl scoort een vette 8,6.

Ook opdrachtgever Hipvoordeheb.nl (Magento) heeft gekozen voor Kiyoh, maar zonder een samenwerking met Thuiswinkel.org. Er zijn dus legio aanbieders en mogelijkheden voor iedere webwinkelier om klantbeoordelingen aan te gaan bieden. Hipvoordeheb.nl scoort een vette 8,6.

 

We hopen je stof tot nadenken te hebben gegeven, wil je meer weten over klantbeoordelingen voor jouw Magento of WooCommerce webshop? Mail dan naar dennis@webshoppr.nl. We wensen je nog een paar knetterende feestdagen-sales-weken toe!

Groetjes,

Suzan, Dennis, Frank en Taco.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *